PREKLOPI GLAVO NA TA PRAVO
Metelkova mesto, torek, 6. november
ZDAJ JE ČAS




ZBOGOM VIDEO

"Potem je pogledal kvišku v nebo. Veliki beli oblaki so bili na njem. Z dlanjo se je dotaknil borovih iglic, na katerih je ležal,
in dotaknil se je skorje borovca, za katerim je bil."
(Ernest Hemingway, Komu zvoni)



MENZA PRI KORITU OD 21.00 NON-STOP

BODOČNIKI - VIDEO IZ PODZEMLJA
Predstavitev CD-roma. Zainteresirani zbiralci in drugi bodo CD-rom lahko kupili.

PREVETRIMO VIDEO
Zemira Alajbegović in Neven Korda

kratki filmi, t. i. ženska trilogija /
NESTRPNOST, 1991, 36 minut
AVTOBUS, 1993, 11 minut
ZBIRALCI PESKA, 1995, 13 minut

glasbeni spoti in dokumenti /

DIREKTNO (video kasete izdane v osemdesetih)
. TAKO MLADI in TRIUMF ŽELJE, Borghesia;
. LJUBLJANSKA HC SCENA in ISKANJE IZGUBLJENEGA ČASA, Tožibabe, UBR, III Kategorija, Odpadki civilizacije, Epidemija, Quod Massacre;
. GOOD MORNING AMERICA, ameriški HC bendi v Ljubljani. Fang, Government Issue, Social Unrest, Scream, Attitude;
. ŠKUC-ROPOT 86/87, Ljubljanski nastopi in intervjui skupin: Nick Cave, Cassandra Complex, Poison Girls, UK Subs, Misty in Roots, Laibach;
. DISKO FV 82/83, O!Kult, Otroci socializma, Grč, Orkester Titanic, Via ofenziva, Čao pičke, Gastarbajter`s, Videosex, Marcus 5;
. NIET.
  RECIKLIRANO
. PODOBA, 1992. Serija TV oddaj o slovenski video produkciji: Škuc-Forum video 1981-85; Marijan Osole Max; HardCore Ljubljana; Marko Kovačič;
. STARO IN NOVO, 1997, 66 minut. Crossover dokumentarec o posnetkih FVVidea.

ZAČASNI SPOMENIK
Instalacija



KLUB GROMKI OB 23.30

NOVI FILMI
Vmesno poročilo Nevena Korde o ponovnem branju šestdestih let prejšnjega stoletja.
  . VERUJEM. Progresivna mantra
. LEPOTA, LAŽ IN PONOS
. ENA SEKUNDA MOJEGA ŽIVLJENJA
. NOMAD

ZBOGOM VIDEO so podprli: Zavod SCCA Ljubljana, FORUM Ljubljana, Galerija ŠKUC

_____________________________________________________________________________________________________________


KOVČEK Z LUKNJO V ZEMLJI
Velika prazna hiša. Velika prazna soba z balkonom in dvema golima vzmetnicama na golih tleh. Ležala sta vsak v svoji spalni vreči. Edina stvar, ki ju je še povezovala s svetom, tako se je zdelo takrat, je bila v kovčku v vogalu velike sobe. Dvanajst dvajsetminutnih U-matic Low Band kaset. Bila je jesen. Zgodnja jesen leta 1984.


BODOČNIKI - VIDEO IZ PODZEMLJA

Vsaka stvar ima svojo predzgodovino in mnoge okoliščine s katerimi sobiva. Kako čim bolj detajlno popisati projekte, sodelavce in tehnologijo dela nekega časa? Ko gre beseda o Zemiri in meni, se kažeta dva večja obdobja: obdobje Inicijacije v 80-ih in obdobje Realizacije v 90-ih.

V Bodočnikih - videu iz podzemlja je reciklirano obdobje FVVidea (Iniciacija), ki se konča s Triumfom Želje leta 1989, oziroma ob izidu februarja '90. Snov je dovolj zanimiva, da predstavi zaokroženo video aktivnost. Ne rabi pojasnil o situaciji v kateri je nastajala. Še več - tisto situacijo, tisiti trenutek čutno beleži. Na tako dostopnem mediju kot je CD-rom, se je zdelo vredno, objaviti tudi čim več originalnih odlomkov, ki najbolje govorijo o videu samem.

CD-rom Bodočniki - video iz podzemlja je razdeljen na dva (pod)obdobja 1982-85 in 1985-89. Ločnica je določena z dojemanjem videa kot poglavitnega medija ustvarjanja in življenske opredelitve. Razlika med obema (pod)obdobjema je tudi v tehnologiji izdelave videa. Na obeh mejah sta dve video kaseti - Tako mladi in Iskanje izgubljenega časa. Zanimivo je, da nobena od njiju ni bila montirana v Ljubljani.

Ljudje, s katerimi sva soustvarjala podobe, so (upam, da dovolj natančno) navedeni ob vsakem projektu posebej. Glede na slikovno govorico in razmišljanja o izhodiščih te govorice, sploh pa glede na prispevek k vizualnosti tega cedeja, se posebej izpostavlja Goran Devide (umrl je leta 1989). Po eni strani je njegov prihod v Gledališče FV 112/15 omogočil premik k (recimo) tehnološkim predstavam, po drugi strani njegovo delo z računalniškimi animacijami v realnem času najbolj opredeljuje in ilustrira video jezik, ki ga je FVVideo raziskoval. Zato je med odlomki zbrano vse, kar je v originalu od njegovega dela ostalo.Druga takšna osebnost (ki sicer ni bil član FVVidea) je Marijan Osole Max. Max ne samo da je takratni ljubljanski sceni dal relevantno video orodje (kar so drugje delale državne institucije), temveč je s svojimi projekti pomembno kazal pot avtentičnemu videu.

Neven A. Korda

_____________________________________________________________________________________________________________

avtor: NEVEN A. KORDA
oblikovanje in izvedba: LIJANA V. KORDA
producentka: ZEMIRA ALAJBEGOVIĆ
založil: ZANK, oktobra 2001

Realizirano s pomočjo
Ministrstva za kulturo Republike Slovenije
in VPK

ZANK, zavod za umetniško in kulturno produkcijo
Česnikova 12, Ljubljana

zemira.pecovnik@guest.arnes.si
neven.korda-andric@guest.arnes.si