PREKLOPI
GLAVO NA TA PRAVO
Metelkova mesto, torek, 6. november
ZDAJ JE ČAS
ZBOGOM VIDEO
"Potem
je pogledal kvišku v nebo. Veliki beli oblaki so bili na njem. Z dlanjo
se je dotaknil borovih iglic, na katerih je ležal,
in dotaknil se je skorje borovca, za katerim je bil."
(Ernest Hemingway, Komu zvoni)
MENZA
PRI KORITU OD 21.00 NON-STOP
BODOČNIKI
- VIDEO IZ PODZEMLJA
Predstavitev
CD-roma. Zainteresirani zbiralci in drugi bodo CD-rom lahko kupili.
PREVETRIMO
VIDEO
Zemira
Alajbegović in Neven Korda
|
kratki
filmi, t. i. ženska trilogija /
|
NESTRPNOST,
1991, 36 minut
AVTOBUS, 1993, 11 minut
ZBIRALCI PESKA, 1995, 13 minut |
glasbeni
spoti in dokumenti /
|
DIREKTNO
(video kasete izdane v osemdesetih)
. TAKO MLADI in TRIUMF ŽELJE, Borghesia;
. LJUBLJANSKA HC SCENA in ISKANJE IZGUBLJENEGA ČASA, Tožibabe,
UBR, III Kategorija, Odpadki civilizacije, Epidemija, Quod Massacre;
. GOOD MORNING AMERICA, ameriški HC bendi v Ljubljani. Fang, Government
Issue, Social Unrest, Scream, Attitude;
. ŠKUC-ROPOT 86/87, Ljubljanski nastopi in intervjui skupin: Nick
Cave, Cassandra Complex, Poison Girls, UK Subs, Misty in Roots, Laibach;
. DISKO FV 82/83, O!Kult, Otroci socializma, Grč, Orkester Titanic,
Via ofenziva, Čao pičke, Gastarbajter`s, Videosex, Marcus 5;
. NIET. |
|
RECIKLIRANO
. PODOBA, 1992. Serija TV oddaj o slovenski video produkciji:
Škuc-Forum video 1981-85; Marijan Osole Max; HardCore Ljubljana; Marko
Kovačič;
. STARO IN NOVO, 1997, 66 minut. Crossover dokumentarec o posnetkih
FVVidea. |
ZAČASNI SPOMENIK
Instalacija
KLUB GROMKI
OB 23.30
NOVI FILMI
Vmesno
poročilo Nevena Korde o ponovnem branju šestdestih let prejšnjega stoletja.
|
|
.
VERUJEM. Progresivna mantra
.
LEPOTA, LAŽ IN PONOS
.
ENA SEKUNDA MOJEGA ŽIVLJENJA
.
NOMAD |
ZBOGOM VIDEO so podprli: Zavod SCCA Ljubljana,
FORUM Ljubljana, Galerija ŠKUC
_____________________________________________________________________________________________________________ |
KOVČEK Z LUKNJO V ZEMLJI
|
Velika
prazna hiša. Velika prazna soba z balkonom in dvema golima vzmetnicama
na golih tleh. Ležala sta vsak v svoji spalni vreči. Edina stvar,
ki ju je še povezovala s svetom, tako se je zdelo takrat, je
bila v kovčku v vogalu velike sobe. Dvanajst dvajsetminutnih
U-matic Low Band kaset. Bila je jesen. Zgodnja jesen leta 1984.
|
BODOČNIKI - VIDEO IZ PODZEMLJA
|
Vsaka
stvar ima svojo predzgodovino in mnoge okoliščine s katerimi
sobiva. Kako čim bolj detajlno popisati projekte, sodelavce
in tehnologijo dela nekega časa? Ko gre beseda o Zemiri in meni,
se kažeta dva večja obdobja: obdobje Inicijacije v 80-ih in
obdobje Realizacije v 90-ih.
V
Bodočnikih - videu iz podzemlja je reciklirano obdobje
FVVidea (Iniciacija), ki se konča s Triumfom Želje leta
1989, oziroma ob izidu februarja '90. Snov je dovolj zanimiva,
da predstavi zaokroženo video aktivnost. Ne rabi pojasnil o
situaciji v kateri je nastajala. Še več - tisto situacijo, tisiti
trenutek čutno beleži. Na tako dostopnem mediju kot je CD-rom,
se je zdelo vredno, objaviti tudi čim več originalnih odlomkov,
ki najbolje govorijo o videu samem.
CD-rom
Bodočniki - video iz podzemlja je razdeljen na dva (pod)obdobja
1982-85 in 1985-89. Ločnica je določena z dojemanjem videa kot
poglavitnega medija ustvarjanja in življenske opredelitve. Razlika
med obema (pod)obdobjema je tudi v tehnologiji izdelave videa.
Na obeh mejah sta dve video kaseti - Tako mladi in Iskanje
izgubljenega časa. Zanimivo je, da nobena od njiju ni bila
montirana v Ljubljani.
Ljudje,
s katerimi sva soustvarjala podobe, so (upam, da dovolj natančno)
navedeni ob vsakem projektu posebej. Glede na slikovno govorico
in razmišljanja o izhodiščih te govorice, sploh pa glede na
prispevek k vizualnosti tega cedeja, se posebej izpostavlja
Goran Devide (umrl je leta 1989). Po eni strani je njegov prihod
v Gledališče FV 112/15 omogočil premik k (recimo) tehnološkim
predstavam, po drugi strani njegovo delo z računalniškimi animacijami
v realnem času najbolj opredeljuje in ilustrira video jezik,
ki ga je FVVideo raziskoval. Zato je med odlomki zbrano vse,
kar je v originalu od njegovega dela ostalo.Druga takšna osebnost
(ki sicer ni bil član FVVidea) je Marijan Osole Max. Max ne
samo da je takratni ljubljanski sceni dal relevantno video orodje
(kar so drugje delale državne institucije), temveč je s svojimi
projekti pomembno kazal pot avtentičnemu videu.
|
Neven
A. Korda
|
_____________________________________________________________________________________________________________
|
|
avtor:
NEVEN A. KORDA
oblikovanje in izvedba: LIJANA V. KORDA
producentka: ZEMIRA ALAJBEGOVIĆ
založil: ZANK, oktobra 2001
Realizirano s pomočjo
Ministrstva za kulturo Republike Slovenije
in VPK
ZANK, zavod za umetniško in kulturno produkcijo
Česnikova 12, Ljubljana
zemira.pecovnik@guest.arnes.si
neven.korda-andric@guest.arnes.si
|